Telefoni soetamine lapsele

Mobiiltelefoni (eriti päris esimese isikliku telefoni) soetamine lapsele eeldab põhjalikku eeltööd – läbi tuleb mõelda mitmed asjaolud.
 
Kas nutitelefon või tavaline mobiiltelefon?
Nutitelefon on justkui väike arvuti ja võimaldab enamvähem samu tegevusi, mida tavaline arvuti – surfata internetis, vaadata videoid, laadida alla erinevaid mänge, rakendusi jne. Nutitelefoni tööd „koordineerib“ operatsioonisüsteem. Just operatsioonisüsteemi olemasolu ning sellega kaasnev lai rakenduste ning programmide valik ongi üheks kriteeriumiks, et me saaksime rääkida nutikast telefonist. Näitena saab nimetada nutitelefonide operatsioonisüsteemid Android, iOS, Windows Phone, Bada jne.
Tavalise mobiiltelefoni funktsionaalsus on piiratum - sellega saab helistada ja sõnumeid saata, millest noorematele lastele tavaliselt piisab. Ka aku kestvus on tavalisel mobiiltelefonil märgatavalt parem.
 
Kas leping või kõnekaart?
Nende kahe peamine vahe seisneb makseviisis – kõnekaarti saab kasutada vaid sellele laetud summa ulatuses, lepingulise liitumise korral toimub teenuste eest tasumine aga tagantjärele igakuiselt arve alusel.
 
Kuidas hoida lapse mobiiliarved kontrolli all?
Mobiiltelefoni kasutades ei taju lapsed, kui palju kuu lõpuks kõik maksma võib minna ja seetõttu võivad esimesed arved olla päris kopsakad. Uurige, milliseid võimalusi pakuvad mobiilioperaatorid arvete kontrolli all hoidmiseks. Näiteks EMT-s saab lepingulise liitumise puhul kasutada arvete kontrolli all hoidmiseks alljärgnevaid lisateenuseid:
  • saldopiirang, mille abil saab lapsevanem jälgida oma lapse kulutusi mobiilsidele ning neid vajadusel piirata.
  • saldomeenutus, mis teavitab last ja lapsevanemat piirsumma täitumisest ilma teenuste kasutust reaalselt piiramata.
  • mahumeenutus aitab kontrolli all hoida interneti andmemahu kasutust.
  • kõnepiirang võimaldab piirata nii sisenevaid kui ka väljuvaid kõnesid.
  • kõnefiltri abil saab vajaduse korral keelata lapsevanema poolt määratud numbritelt sisse tulevad kõned.
Lugege lisa mobiilsideoperaatorite koduleheküljelt või külastage personaalseks nõustamiseks vastava operaatori esindust!
 
kirjuta meile
#
püsi lainel ja
räägi kaasa: